Adobe Flash training

Assalammualaiku dan salam sejahtera.
23 – 25 Nov ari tu aku ada training lagi sekali. Kali ini dengan kakitangan yang berada dia bawah jabatan pembangunan kemahiran (JPK) yang mana berada dibawah kementerian sumber manusia. Permulaannya aku cuma nak menyibuk sahaja sebab training ni diselaras oleh kawan aku izad. dia yang sepatutnya ajar selama 3 hari kemudia dia jemput aku untuk gantinya pula pada hari terakhir. Last-last aku terus ajar 2 hari disana. Hari pertama izad cover kemudian aku ambil alih.

Flash ni bagi aku mcm Microsoft word je… sebab aku guna dan main dengannya sejak hujung tahun 1999. masa tu aku guna Flash 3 aja. Si Nat yang ajak aku main so aku layan dan dengan takku sangka akhirnya Flash ini menjadi sumber kekuatan aku mencari rezeki.

ok berbalik pada training ini seramai 17 orang yang hadir. ada antara mereka yang da ada basic dan ada yang baru je kenal. motif utama mereka ni datang hanyalah untuk mengetahui selok belok penggunaan Flash sebab selepas ini mereka akan mengedit sendiri courseware e-learning dari JPK yang baru sahaja dibangunkan oleh izad. aku sempat juga tengok layout courseware baru JPK ini. boleh tahan juga pembangunannya tapi boleh diperbaiki lagi. itu pandangan aku la. sebab aku tengok ada beberapa design courseware tu yang tak kena dan merapu. hahahah. jangan marah izad.

so, aku ajar mereka semua ni cara bagaimana nak edit dan buat animation. pelbagai teknik yang aku ajar tapi tak sempat keluar semua sebab 3 hari je so terkejar-kejar aku nak ajar. lagi pun sebagai bidan terjun aku tak pikir sangat nak ajar apa. at last aku ajar step2 yang power dalam flash. (perasan gile). Flash yang aku guna kali ini adalah flash CS3. Cs3 ni memang best tapi CS4 lagi best. so hope fully tahun depan aku dapat ajar CS4 pulak. nota da nak siap. tunggu nak launching aje….tunggguuuu……

1 21
31 master_trainingpic

so di akhir training ni mereka semua dapat la motif yang aku nak ajar. aku harap mereka semua ni gunakan la flash ni sebab flash ni best. so kali ni gambar aku sikit je yg dapat ambik sebab si izad ni bawak kamera tapi tak ambil gambar…. hahahaha. kita jumpa lagi di training yang akan datang.

55 Responses to “Adobe Flash training”

  1. ted says:

    .

    thank you….

  2. isaac says:

    .

    good!!…

  3. Julius says:

    .

    thanks!!…

  4. juan says:

    .

    hello!…

  5. alfonso says:

    .

    tnx for info!!…

Komen Anda

You must be logged in to post a comment.

Copy Protected by Chetan's WP-CopyProtect.